Tuesday, January 24, 2012

Dumma dumma DUMMA!!!



Alla har vi en sak gemensamt, och det är att vi alla en gång varit barn. Det dom flesta upplevt också upplevt är syskonkärleken som man så sött kallar det. Ena stunden är man bästa vänner som tillsammans ska rädda världen, nästa stund så överväger man att putta ner den andra i en vulkan.

Min bror kom på ett rättvisesystem som skulle ge mig möjligheten att ge igen när han varit riktigt dum mot mig. Åren som skiljde oss åt gjorde det svårt för mig att hävda mig mot honom så därför fick jag under en viss tid "slå på honom så mycket jag ville" med hemmets mattpiska.

Från början var det inte värre än att bli slagen med ett skumgummisvärd, men några kilo senare så var det som att bli slagen av en skogshuggare, vilket min bror en dag fick erfara. Efter den dagen var det slut på mattpiskehämd.

//Bongo-Börje

No comments:

Post a Comment